Projekt „Digital Marketing Toolkit dla nauki i komercjalizacji” jest finansowany ze środków budżetu państwa, programu „Nauka dla Społeczeństwa II” ustanowionego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, obszar „Nauka dla innowacyjności” na podstawie Umowy nr NdS-II/SN/0215/2024/011.
Celem głównym projektu jest opracowanie wyszukiwarki webowej i poradnika, zawierającego opisy nowoczesnych narzędzi marketingowych, przydatnych w procesie wdrażania innowacyjnych produktów/technologii, wraz z instrukcjami i przykładami ich wykorzystania. Planuje się wykorzystać modele oceny dojrzałości do przeprowadzenia badania ankietowego wśród komórek odpowiedzialnych za komercjalizację w organizacjach badawczych w Polsce, aby dokonać benchmarkingu doświadczeń oraz oceny potrzeb w zakresie przygotowywania strategii marketingu cyfrowego w organizacjach badawczych. Zebrane informacje, opisy narzędzi i dobrych praktyk wykorzystane zostaną jako repozytorium praktycznej, aktualnej wiedzy odnośnie narzędzi marketingowych wspierających efektywność komercjalizacji w organizacjach badawczych w Polsce.
Projekt Digital Marketing Toolkit dla nauki i komercjalizacji to przedsięwzięcie, które jest realizowane z udziałem zespołów wdrażających innowacje. Zidentyfikowane dobre praktyki, ale także luki w zakresie wykorzystania narzędzi cyfrowych do efektywnej komunikacji marketingowej z otoczeniem będą stanowiły wyznacznik dla zespołów wdrażających innowacje na różnym poziomie gotowości rynkowej. Realizacja projektu zakłada przygotowanie dedykowanej strony internetowej wraz z wyszukiwarką narzędzi oraz formularzem pozwalającym na dokonanie samooceny dojrzałości procesów marketingowych. Efekty prac zostaną zebrane i udostępnione w formie poradnika (wydruk) oraz na stronie internetowej projektu oraz zaprezentowane podczas wydarzeń promujących.
Tytuł/nazwa projektu: Digital Marketing Toolkit dla nauki i komercjalizacji
Kwota dofinansowania: 500 000,00
Okres finansowania: 04.2024 - 02.2026
Okres realizacji (wyrażony w miesiącach): 23
Wiodąca dziedzina i dyscyplina nauki, której dotyczy przedmiot finansowania: Dziedzina nauk społecznych/nauki o komunikacji społecznej i mediach
Dodatkowa dziedzina i dyscyplina nauki, której dotyczy przedmiot finansowania: Dziedzina nauk społecznych/nauki o zarządzaniu i jakości
Projekt interdyscyplinarny: Tak
program „Nauka dla Społeczeństwa II” ustanowiony przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego